e-mail marketing

Waarom je aan e-mail marketing moet doen

Zaterdag 15 augustus 2020

E-mail marketing is nog altijd een van de goedkoopste en efficiƫnste manier om iets te verkopen aan een bestaande klant. Je bestaande klanten kennen namelijk je producten of diensten al. Kom in deze blogpost te weten waarom je aan e-mail marketing moet doen.

E-mail marketing is goedkoop en effectief

E-mails versturen is gratis. Het enige waar je tijd moet insteken is het verzamelen van de e-mails van je klanten en het opstellen van de e-mail. Voor beginnende ondernemingen met een klein marketing budget is e-mail marketing de perfecte keuze. De Return On Investment van e-mail marketing is ook zeer hoog.

E-mail is de meest gebruikte communicatie tool

Iedereen heeft wel een e-mail. Tegen 2021 zullen er ongeveer 4 miljard e-mail gebruikers zijn. Daarom is het van groot belang dat je naast sociale media marketing ook aan e-mail marketing doet. Via mail kan je aanbiedingen, kortingen en updates versturen naar je klanten.

Je klanten ontvangen daadwerkelijk ook je e-mail. Als je gaat adverteren op sociale media dan ben je afhankelijk van het algoritme van dat platform. Als je een e-mail verstuurt dan beheer je zelf wie de e-mail ontvangt, om hoelaat ze die ontvangen enzovoort.

Mailchimp, de e-mail marketing software

Mailchimp is een tool waarmee je makkelijk e-mails kan versturen naar je klanten. Je kan er zelf lijsten in maken met al je contacten in. Onder de 1000 contacten is het gratis om te gebruikten. Bezoek zeker eens hun website. https://mailchimp.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *