Waarom adverteren op sociale media?

Waarom adverteren op sociale media?

Waarom adverteren op sociale media?
Waarom adverteren op sociale media?

Het gebruik van sociale media wordt elke dag groter en groter. Juist daarom is adverteren op sociale media zeer effectief. Als je actief bent op verschillende sociale media platformen kan dit veel voordelen hebben voor je bedrijf.
Lees in deze blog waarom je adverteren op sociale media alleen maar voordelen heeft.

Dit zijn de voordelen van adverteren op sociale media

1: Je doelgroep is makkelijk te bereiken. Doordat er heel veel mensen op sociale media aanwezig zijn maakt het niet uit in welke sector je actief bent, je zal je doelgroep altijd kunnen bereiken. Je moet alleen maar uitzoeken op welk platform ze actief zijn ( Facebook, Instagram, Twitter, Pintrest, … ).

2: Je hebt een enorm groot bereik. Het aantal mensen dat actief zijn op sociale media stijgt elk jaar. Hierdoor heb je een enorm groot bereik van mensen ( miljoenen mensen ). Dit is een van de hoofdredenen waarom adverteren op sociale media zo machtig is. Met een klein budget kan je heel veel mensen bereiken.

3: Je advertentie campagnes zijn makkelijk meetbaar. Als je een advertentie campagne start op Facebook dan kan je makkelijk bekijken hoeveel mensen je hebt bereikt met je campagne en het aantal mensen dat op je advertentie hebben geklikt. Dit is van groot belang om te kijken hoe goed je advertenties het doen t.o.v je vorige advertenties. Zo kan je altijd verbeteren.

4: Je kan campagnes tussentijds veranderen. Als je een advertentie campagne start op sociale media en ze verloopt niet zoals je verwacht had, dan kan je altijd je campagne nog aanpassen terwijl ze al actief is.

Verschillende sociale media platformen

Op de volgende sociale media platformen kan je je doelgroep bereiken door middel van advertenties. Deze sociale media platformen hebben stuk voor stuk miljoenen gebruikers per dag. Facebook & Instagram zijn de platformen waar je het meest doelgericht op kunt adverteren. Deze platformen worden dan ook het meest gebruikt door adverteerders.

1: Facebook
2: Instagram
3: Twitter
4: Pintrest
5: TikTok
6: Youtube

Wat is het doel van adverteren op sociale media?

Je kan als bedrijf verschillende redenen hebben om te adverteren via sociale media. Een van de hoofdredenen van adverteren op sociale media is er voor zorgen dat je bedrijf meer leads binnen haalt en een grotere naambekendheid krijgt. Als je meer leads wilt binnen halen dan is het van groot belang dat je de juiste doelgroep bereikt.

Dit zijn de voornaamste doelen van adverteren op sociale media

1: Naambekendheid vergroten
2: Het aantal klanten verhogen
3: Leads genereren
4: Er voor zorgen dat je vertrouwen kweekt bij je klanten.

Advertentiekosten sociale media

Campagne types voor Facebook / Instagram
https://business.instagram.com/advertising?locale=nl_NL
https://www.facebook.com/business/ads

1: Meer berichten ontvangen
2: Facebook pagina promoten
3: Meer website bezoeken genereren
4: Meer leads genereren

Budget Facebook / Instagram advertenties

Voor alle campagnes moet je een dagelijks budget instellen en aanduiden hoelang je de campagne wilt voeren.

Campagne types voor Twitter
https://business.twitter.com/nl/advertising.html

1: Verhogen van website bezoeken, conversies en verkoop
2: Publiek op bouwen
3: Interacties vergroten
4: Mobiele-app promoten

Budget Twitter advertenties

Voor alle campagnes moet je een dagelijks budget instellen en aanduiden hoelang je de campagne wilt voeren.

Campagne types voor Pintrest
https://business.pinterest.com/nl/how-to-advertise-on-pinterest

1: Bekendheid vergroten
2: Beïnvloed overwegingen
3: Omzet verhogen

Budget Twitter advertenties

Voor alle campagnes moet je een dagelijks budget instellen en aanduiden hoelang je de campagne wilt voeren.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *