Adverteren op Google

Door te adverteren op Google kan je nieuwe klanten vinden, meer leads binnenhalen en zo veel meer waardoor je je verkoop gaat stimuleren. Via een Google Adwords campagne is dat mogelijk. Het grote voordeel van een Google Adwords campagne is dat je meteen bovenaan staat in de Google zoekresultaten. Je kiest een paar zoekwoorden waar je advertentie op getoond moet worden en dan betaal je per keer dat er op geklikt wordt.

Zoekwoorden onderzoek

Hoe vind je de juiste zoektermen?

Om de juiste zoektermen te vinden moet je je verplaatsen in de gedachten van je doelgroep. Om te weten te komen welke zoektermen het meest worden gebruikt in je doelgroep kan je beroep doen op enkele online tools.

De populairste tool is de Google zoekwoordenplanner. De Google zoekwoordenplanner valt eigenlijk onder Google AdWords, maar het kan perfect gebruikt worden om de juiste zoektermen te vinden voor je doelgroep.

Werken met de Google zoekwoordenplanner

1- Ga naar de Google zoekwoordenplanner en vul al uw gegevens in om te kunnen starten met de zoekwoordenplanner.

2- Selecteer het land waarin u woont, als taal Nederlands en als netwerk Google.

3- Klik op ideeën opvragen.

zoekwoord prognose en analyse
Het resultaat van de Google zoekwoordenplanner

In de eerste kolom kan je de zoekwoorden zien die het populairste zijn voor ‘champagne’.
De 2de kolom geeft de gemiddelde maandelijkse zoekopdrachten weer en hoe hoog de concurrentie is.
In de andere kolommen kan je zien hoeveel je moet bieden op dat zoekwoord om bovenaan te verschijnen in de zoekresultaten.

Hoe specifieker de zoekopdracht, hoe specifieker de zoekresultaten. Dit heeft als voordeel dat het makkelijker zal zijn om hoger te scoren in de zoekresultaten en de bezoekers van je website zullen ook kwalitatiever zijn. Je zal meer aan de verwachting voldoen van je bezoekers.

Eenmaal je de juiste zoekwoorden hebt gevonden is het belangrijk dat ze een aantal keer voorkomen in de tekst van je pagina. Gebruik ze zeker en vast ook in de eerste alinea van je tekst. Het beste is dat je sleutelwoorden één of tweemaal voorkomen om de 100 woorden.

Het opstarten van een campagne

Google Campaign Types

Je kan kiezen tussen verschillende campagnes voor je advertenties. De beste campagne om mee te starten is de search campagne. Je advertenties komen dan bovenaan te staan in de zoekresultaten voor bepaalde zoekwoorden.

De search campagne heeft 3 verschillende opties.
1: Meer sales
2: Meer Leads
3: Meer website verkeer

Knipsel

De eerste stap is om aan Google te vertellen waar je klanten zich bevinden. Dit kan je doen door regio’s toe te voegen of daar een straal van ‘x’ aantal kilometers rond je bedrijf uit te zetten.

Knipsell

De tweede stap is om de zoekwoorden te bepalen. Het bepalen van zoekwoorden doe je van voor je begint een campagne op te zetten.

Knipsellll

De derde stap is om je advertentie te maken. Gebruik hier ook je zoekwoorden die het beste bij je doelpubliek passen!

Knipselllll

De laatste stap is je budget kiezen voor Google Adwords. De beste keuze is om dagelijks 10 euro te spenderen aan je advertenties. Zo kun je voldoende testen of je zoekwoorden goed genoeg zijn en of er wel voldoende mensen op je advertentie klikken.

Online

Nu je advertentie online staat is het belangrijk om te kijken hoe goed je advertentie het doet. Als je advertentie niet voldoende mensen bereikt moet je je zoekwoorden terug aanpassen. Dit is een trial and error proces.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *